Fet-avdelningen..

Då man är överviktig som jag så blir de ju att man måste inhandla sina kläder på avdelningana som har lite större storlekar..., i mitt vardagliga tal kallat "Fet-avdelningen"...
Fattar inte varför kläder i större storlekar ska se så f-baskat tantiga ut......, det är blommor, paljetter och f-n vet jag på kläderna... I dont like it!
Jag är, än så länge, en relativt ungdomlig kvinna i mina bästa år.. , jag vill ha snygga moderna kläder, inte tant-stuket..
Varför går det inte att göra "vanliga" kläder men i större storlekar... ??
Eftersom de större storlekarna har en helt egen kollektion och oftast inte liknar de "vanliga" kläderna så signalerar man  verkligen till omgivningen att man har har tvungen att handla på XLNT, BIB eller Generous ...
Precis som om de inte skulle märka att man är överviktig ialla fall..

Snacka om att straffas dubbelt upp...., både överviktig och fula kläder...
Jaa, jag vet..., idag är jag gnällig.......
*offerkoftan på*

PS Hoppas verkligen att jag vänjer mig av med att säga dumheter som fetavdelningen och dyl. när jag gått ner i vikt..., det skulle absolut inte vara passande att säga så som "normal-viktig"...

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0