Måste passa på att äta..

Två veckor innan operationen så är direktiven att man ska börja med flytande kost, tex Nutriett, Modifast eller dyl.....
Detta gör man bl.a för att fettet runt levern ska minska och det ska bli lättare att göra en "titthåls-operation"..

Igårkväll satt jag och funderade över VAD jag verkligen måste passa på att äta innan dess..
En viktoperation är ju en livsstilsomställning och efter viktoperationen är gjord så ändrar man ju kosten och vissa saker kommer jag förmodligen inte till att kunna/eller vilja äta som opererad....
Nedan följer något som jag måste försöka hinna med att äta innan det är dags att börja med flyt:
* Fläskfilé i citron/dragonsås med klyftpotatisar...
* Pizza...
* Mac Flurry...
* Grillat kött från "ute-grillen" med potatissallad..


Konstigt, nu när jag väl sitter och funderar så känns det som jag oftast äter inte såååå onyttigt.....
Sambon är en stor fantast av fläsk och löksås så han tyckte att även det skulle finnas med på "måste-hinna-äta-listan"..... , men jag var inte av samma åsikt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0