Ett delmått är nått...

Kom på att jag glömt att skriva om att ett litet delmål är nått...
Eftersom jag gått ner 20 kilo så har ju, som jag tidigare nämnt, även brösten blivit mindre...
Jag har alltid varit bystig och har därför haft problem att hitta BH:ar i tillräckligt stora storlekar..
De senaste tio åren har jag köpt mina BH:ar från Gustaf Mellbin som är en underklädesbutik som ligger i Gamla Stan i Stockholm.

Nå, va är då delmålet som jag uppnått.., förutom att jag lyckats gå ner 20 kilo...
Jo, att jag  för första gången på evigheter kunnat inhandla en ny BH på Lindex......, det kändes superkul.....
ÄNTLIGEN kan även jag välja och vraka i butikerna som finns i min lilla stad..
YES!!!

Återigen....
Har ni problem att hitta rätt BH-storlek och är i Stockholm så rekommenderar jag er att besöka Gustaf Mellbin, man blir bra bemött och känner sig omhändertagen där...
När man kommer dit så får man ett provrum och en expedit som hjälper en att hitta rätt storlek och rätt modell... (när jag var där första gången behövde jag inte ens ta av mig kläderna innan de konstaterat vilken som var "min" storlek) '
Dessutom så registerar dom inköpen i ett kundregister (om man vill) så att de (och en själv) vet vilken modell och storlek man köpt....
Det där med kundregistret tyckte jag var en kanonidé, för trots att jag flyttade från Stockholm för fem år sedan så har jag kunnat forsätta att köpa BH:ar därifrån utan att jag har behövt besöka butiken... De har helt enkelt skickat BH:n till mig mot postförskott....., helt suveräänt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0