Mår jag bra eller inte...

Många vänner, bekanta och kollegor är nyfikna och frågar bla efter operationen: 
Hur mår du? Hur mycket har du gått ner....?
Jag har märkt att jag alltid, utan undantag, svarar:
"Jooo, jag mår jättebra...., jättebra!
Har kommit på mig själv att i nästa andetag fundera över..., hur mår jag egenltigen? Mår jag bra eller är det nåt som jag bara säger för att det förväntas... ?!*hmmm*
Joo, jag mår ju bra, jag trivs mer med mig själv och min kropp.......
Visst finns det tillfällen när jag mår mindre bra, tex när jag ätit för fort eller sitter på toaletten och önskar att jag kunde få en ryggbedövning eller ett rejält lavemang för att underlätta vid förstoppning...... Toalett-detaljerna är ju inte direkt nåt som man pratar med "vem-som-helst" med...

De ständiga frågorna om vikten kan vara frustrerande... Visst är det smickrande när folk märker att jag gått ner men när jag får samma fråga av samma personer flera gånger i veckan så blir jag lite less.....
Vet inte om det är omgivingens förväntningar på snabb viktnedgång eller om det är mina egna förväntningar som gör att jag ibland känner mig frustrerad över att det inte går tillräckligt snabbt nedåt på vågen...


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej! Ja det där känner jag igen.. jag får en massa frågor om hur mcket jag har gått ner, och då av samma personer och jag vet inte om det är så att de känner sig manade att fråga bara för att man har gjort operationen. Alla samtal med andra sätts nästan i fokus ang vikten. Men det forhoppningsvis kommer att rinna ut i sanden eftersom. Stolarna och bordet är totalt underbart, vi ångrar inte ens sekund att vi köpte det. Det kostade 5990 kr för bordet och stolarna på Halens =) Bordet är otroligt tungt och stabilt, stolarna är stabila med, men det tog en viss tid att skruva ihop dem så att de skulle stå stadigt. Ha en trevlig helg!

2008-08-15 @ 14:31:07
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Felicia6

Hehe, nä jag är inte en sån som är så för fikabröd :) Kan hända att jag kommer ta en bulle sen då jag har gjort dom, men inte så mkt mer än så :)

2008-08-16 @ 18:27:22
URL: http://felicia6.blogspot.com
Postat av: Felicia6

Jag har massa kort på bilddagboken :) Om du har bilddagboken oxå så lägg till mig vetja :)

2008-08-18 @ 11:27:57
URL: http://felicia6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0