Visa upp sin kropp..

Idag åkte jag, sambon med sällskap till ett äventyrsbad som ligger ungefär en timmes bilfärd bort...
Vi har badat, busat, bastat,bubblat, relaxat och åkt en massa rutchbanor...
Jag gick alltså omkring i baddräkt bland folk....., vilken grej!!!!

Jag har inte varit på Paradisbadet på säkerligen 10 år och en av anledningarna är att jag bott söderut men även att jag de senaste åren absolut inte kännt mig bekväm med mig själv och min kropp...
Nu har jag gått ner 17.5 kilo och känner mig "lättare",  börjar dessutom känna mig mer "tillfreds" med mig själv och min kropp..
Ok, jag är inte nöjd på långa vägar men det är skönt att jag känner mig mer öppen med att visa upp mig själv och som i detta fall även min kropp...

Jag har köpt en del nya kläder och numera går det att hitta några lite tajtare tröjor i garderoben...., tidigare så har jag bara haft på mig sånt som, jag tyckt, döljt valkarna...
Igår när vi skulle åka ner på stan för att fika så konstaterade sambon att han tyckte att det var roligare nu när jag inte fick samma utbrott över vad jag skulle ta på mig när vi skulle iväg någonstans....
Han har rätt men jag har själv inte tänkt på det...
Nu har jag lite mer kläder, sånt jag känner mig fin i och jag tycker att det är betydligt roligare och enklare att klä mig nu....

I dagsläger så har jag fortfarande ca: 25 kilo att gå ner... Men, redan nu, efter 17,5 kilos viktnedgång, så har jag börjat känna mig "normalare" ....
Att kunna gå på "vanliga" avdelningen och titta på kläder ger mig världens kick....
Ser framemot den dagen när jag kommer att kunna köpa och unna mig ett par snygga märkesjeans...
I dagsläget känns det inte som om det är nån idé att slänga ut en massa pengar på ett par dyra jeans som jag kanske bara kan ha en månad..

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Härlig känsla =)

2008-08-12 @ 11:37:19
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Jeanette

Tackar =) Ja jag säger det jag med, tur att köket var klart. Idag kommer det en uppföljning an operationen fast då med en som är missnöjd istället. Må så gott!

2008-08-14 @ 14:24:11
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0