Dumping

Idag tog vi oss en liten tur till ett söndagsöppet café nere på stan..
Jag plockade ihop en saling blandning av sallad och cafebiträdet skulle komma ut med tillhörande kyckling till mig..
Salladen jag plockade ihop bestod bla av tomat, gurka, paprika, keso, färska champinjoner, sallad, soltorkad tomat, fetaost och salladskrydda....
När jag fick kycklingen så visade det sig att det var små kycklingsspett och att de var marinerade/glaserade med något...
*hmmm, funderade över hur det skulle gå*
Nåja, jag åt glatt... Visst kändes det lite spännande, jag utmanande ju ödet eftersom jag inte visste hur min mage skulle reagera på tex en bit av den soltorkade tomaten, fetaosten eller kycklingen...
Nåja..., jag åt så pass som jag kunde/orkade och sen fick sambon överta min sallad...

Efter ca: 30 minuter kände jag att jag fick ont i magen, blev dessutom våldsamt trött och varm...
Jag skjutsades hem, bytte om och la mig för att vila.... Mådde bättre efter nån timme....

Jag har varit skonad när det gäller dumping men det känns ändå jobbigt när det händer..
Men, det är väl så det kommer att vara tills jag lärt mig äta rätt....

Tidigare har jag trott att dumping var hela paketet av illamående, kallsvettningar, hjärtklappning, trötthet, matthet mm... Jag har liksom inte fattat att det ibland kanske bara yttrar sig som något av ovanstående..
Nåja, jag lär så länge jag lever...

Kommentarer
Postat av: Emo

Jag fick också ont i magen i fredags, vet inte om det var av den panerade fisken, såsen eller något annat kanske... Tyckte jag åt sakta och tuggade väl.



Det blir liksom en försöksperiod nu till en början... men snart har vi väl lärt oss vad vi kan äta.

2008-07-13 @ 18:11:59
URL: http://www.marimba.se
Postat av: Jeanette

Ja man lär sig med tiden vad man kan äta och inte äta, sedan händer det att man gör misstag ändå fast man vet ;) Klart att det syns skillnad mellan dina kort (även om jag inte ser dem) men jag såg skillnad på mina redan första gången jag tog bilder. Må så gott!

2008-07-14 @ 07:18:24
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0