Jag är missunnsam....

Sambon och jag skulle äta tacos till middag..., för mig blev det ju lite köttfärsröra, massa grönsaker, pyttelite ost och vitlöksröra gjord på smal turkisk yoghurt...
Visst var det gott men det kändes ju lite löjligt att sitta där och peta i maten på min lilla assiette medan sambon tog för sig, i mina ögon, en rejäl portion.........
Insåg när han tog sin andra portion (jaa, ni ser, jag räknade tom hans portioner...) att jag var missunnsam och surade för att jag inte kan äta som tidigare...
Jag förknippar tacos med att "moffa i mig" rejält med mat....., gärna med tacochips till...

När jag siter med min lilla tallrik och "fin-äter" så känner jag mig faktiskt lite smått avundsjuk bla på sambon som fortfarande kan äta som vanligt....., om han skulle vilja......
Nu är ju han iofs duktig och äter nyttigare pga sitt medlemsskap i viktklubben och det är väl tur för mig....

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för det!

Kul att läsa hur det går för dig!



Go girl!!!

2008-07-16 @ 22:56:09
URL: http://nogg.se/viktigt
Postat av: Jeanette

När jag tittar på min sambo och hans stora lass på tallriken så är jag nöjd med min lilla tallrik, än har jag inte känt avundsjuka ibland har jag bara känt mig äcklad av att se de stora portionerna ;)

2008-07-24 @ 18:03:47
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0