-10 kg

På väg ner, även om det känns som om det går förbaskat långsamt....
Tanken är att jag ska ha en vägdag.., har inte kommit till det stadiet än utan hoppar på vågen titt som tätt....
Sedan jag började flyta 14 maj och fram till idag så har jag gått ner 10,1 kg........., det syns mest i ansiktet men känns även på byxorna som jag får dra åt lite extra...

Uppdaterade "viktremsan" och funderade lite på det där med målvikt och min vikt-historia, det slog mig att jag inte varit under 70 kilo sedan 1992 då jag lyckades tappa vikt efter en separation... (det var alltså inte bara 90 kg kille jag blev av med utan några av mina kilon försvann på köpet)

När jag träffade min nuvarande sambo 2004 så låg jag på en vikt som pendlade mellan 82-85 kg....
Fösta halvåret vi var tillsammans så jobbade han i Norge och kom bara hem på helgerna, vardagkvällarna längtande jag efter honom och tillbringade många kväller med att promenera... Var dessutom i samband med detta sjukskriven till viss del pga utmattingsdepression, då fanns det hur mycket tid som helst till att äta nyttigt och röra på mig...
I början på 2005 flyttade vi ihop och han började jobba på hemmaplan....., vet inte riktigt hur kilona smög sig på mig....
Vips, så närmade jag mig hundra.... :-(
Sambon gick oxå upp i vikt, från att ha haft en rörligt jobb som snickare så fick han ett stillasittande jobb....

Visst fredagspizzan gjorde säkert sitt gällande vår viktökning, vår planering har inte heller varit den bästa så många gånger har vi stått som fån med ett tomt kylskåp när blodsockret varit alltför lågt och då har det blivit en aktulösning med grillen, pizzerian eller nån annan "snabb" mat...

Nu har mitt nya liv börjat..., min sambos nya liv har börjat oxå.... Han är mer medveten om vad han äter nu, han försöker göra sitt bästa för att hålla måltidsordningen så att blodsockret hålls i balans......
Det kommer att bli en spännande resa..

Tänk...., under de åren jag och sambon varit tillsammans har jag aldrig yppat VAD jag väger......
Nu när jag skulle opereras så berättade jag det..., det känns som om jag klivit ur garderoben..



Kommentarer
Postat av: Anna

Det är ju kanon bra!

Du är på väg.........



Önskar dig en trevlig midsommarhelg!

2008-06-19 @ 18:46:52
Postat av: Jeanette

Jag berättade aldrig för min sambo heller vad jag vägde, när det var dags så fick han reda på det och det kändes som en befrielse att få säga det. Han hade aldrig kunnat gissa på att jag väde 126.3 kg när jag började med flytande kost kram

2008-06-25 @ 10:17:51
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0