En gammal ovana..

Till middag igår åt jag stekt lax, grönsaker och potatis......, mosad mat är det som gäller för tillfället...
Eftersom jag stekte upp fyra portionsbitar lax på en gång och kokade mer potatis än vad vi behövde så blev det en massa portioner över till mig....
När jag ställt i ordning portionerna och fryst in dom så skulle jag diska undan...
I stekpannan fanns lite-lite lax som blivit över........
Av ren (o-)vana så hann jag stoppa in en bit och svälja innan jag en tänkte på vad jag gjorde.....
Ajjjj!
Ojjj!!
Shit, den kändes verkligen i magen att jag slängt i mig en bit utan att tugga den....
Nåja, jag har ju lärt mig nåt av det i alla fall...., att inte vara så f-baskat glupsk!

Varje dag så lär jag mig nåt nytt...., att små-äta mellan målen och dessutom inte tugga är ett big NO-NO....., ska jag lyckas med viktnedgången så måste jag lägga sådana ovanor på hyllan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0