Hemma igen..

Operationen i måndags gick bra, igår e.m (onsdag) kom jag hem igen..
Det blev fem titthål i magen....

Samtidigt som det var skönt att få komma hem känns det lite nervöst att plötsligt inte ha sjukvårdspersonal som har uppsikt över mig om det mot förmodan skulle bli nåt... Oron över att nåt skall vara "fel" finns fortfarande även om jag tycks må bra...
Jag hade säkert fått stanna längre på avdelningen om jag hade velat men jag kände att jag verkligen ville hem..

Jag ska inte påstå att jag känner mig som fantomen, jag är definitift inte blixtsnabb...
MEN; i eftermiddags kände jag mig så pass pigg att jag tog en promenad ner på apoteket på stan..
Planerade in promenaden så att jag skulle kunna åka med sambon hem, det är bara uppför hemåt så det var ett smart drag av mig...

Igår var väl inte måltidsordningen så bra, jag åkte hem i samband med att jag skulle äta mellanmål...
Mellanmålet hade jag dessutom ätit till lunch eftersom jag inte lyckades få i mig soppan som serverades då..., den både smakade för mycket och luktade för starkt...

Tyvärr verkar det som om både mitt lukt- och smaksinne blivit förstärkt, jag tycker att ALLT och ALLA luktar mycket..
Blev både f-bannad och förtvivlad när jag kom ut i matsalen på avdelningen igår morse och kände hur alla stank parfym.......
När jag kom hem igår em och skulle försöka dricka mjölk innan middagens soppa så klarade jag inte av mjölken, var helt övertygad att den hade nån slags bi-smak...., det smakade inte gott.... (det var ingen annan som märkte av det)
Öppnade tillslut en ny tetra och satte en klädnypa så att ingen "lukt" skulle ta sig in.... *skrattar åt mina sjuka påhitt*

Mitt luktsinne är helt enkelt för bra för tillfället, jag kände tom att sambon hade druckit mjölk igår kväll när han kom och kollade mig inför natten..., helt sjukt!
Sambon tycker att jag ska ta kontakt med Rikspolisstyrelsen och ta anställning som narkotikahund.... ;-)
Det är en tröst att jag läste på viktdropp idag att det är flera som haft liknande problem efter operation..

Idag är det nya tag och jag har verkligen gjort mitt bästa för att äta alla mål....
Det som är mest frustrerande är att det tar sån tid att äta och dricka...., tidigare har ett av mina stora problem varit att jag slänger i mig maten eller det jag dricker... Nu får jag verkligen sysselsätta mig med annat så att jag inte äter så fort...

Imorgon är det en ny dag.....

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Välkommen hem!! Kul att du nu har gjort din operation, nu börjar din nya resa.. allt kommer bara att bli lättare med tiden. Må så gott!

2008-06-13 @ 08:20:34
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Ditte

Välkommen hem.. puh skönt att allt gick bra =)!

2008-06-13 @ 08:45:08
Postat av: Linda

vad skönt att läsa att allt gick bra.. Hihi förstår verkligen när du skriver om lukt o smak.. Hade samma "problem" jag... Men nu 1 år efter är det mycket mycket bättre...



Ha det så bra.

kram kram

2008-06-13 @ 14:35:17
URL: http://linda0644.blogg.se/
Postat av: Karin

får man vara nyfniken och fråga vilken slags operation du genomgick...gastric bypass? eller nån annan? =)

2008-06-15 @ 21:22:11
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Karin

hehe..tack..fast dagens matvana har inte varit direkt suverän..=) men det ordnar sig.



Lycka till du med!

2008-06-15 @ 22:48:40
URL: http://litenbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0