Jag åt mat i lördags...

Eftersom min operation blev inställd pga strejken så fick jag flyta längre än vad det var tänkt....
Jag har nitiskt ätit (läs: druckit) följt kostråden jag blivit rekommenderad..., jag har varit sååååå duktig.....
I kombination av min besvikelse över den inställda operationen och att jag är tvungen att flyta två veckor mer än planerat så bestämde jag mig för att vara med på personalfesten och dessutom äta med mina kollegor...
Jag tyckte faktisk att jag var värd det....

I lördags var det dags för personalfesten...
Min tanke var först att äta och dricka mig full men jag ändrade mig...
Jag åt....., och drack 3 små öl...
Redan i eftermiddags åt jag fibergröt för att se hur magen skulle reagera på mat......, det gick bra!
När vi kom på personalfesten så var baren öppen och välkomstdrink serverades...
Jag åt lite grönt, syltlök, skinka och ägg innan varmrätten..., till varmrätt smaskade jag i mig kycklingfilé och ris....
Det smakade mumsfillibabba!
Det slank ner några jordnötter till ölen oxå..., inte några större mängder men det blev nog ungefär en handfull alltsomallt... :-(
Åkte hem redan vid 23-snåret...., ville inte utmana ödet med att stanna kvar och dricka en massa eftersom jag inte visste hur magen skulle reagera...
Fick ont i magen när jag gick och la mig....., magen var stenhård och jag kände mig sprickfärdig.....
Tog en samarin och en lång varm dusch, lyckades somna och vaknade pigg och fräsch igår...
Fortsatte då med flyt som vanligt...
Men, måste erkänna att jag var gröndjävulskt hungrig.... , det var precis som om magen blev påmind i lördags att det är mat den vill ha...
Synden straffar sig själv...

Nåväl..., det var iaf värt det....
Jag åt, jag drack, jag mådde gott!
Because Im worth it.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0