Känner mig lite låg..

Vet inte varför..., men jag känner mig lite låg idag.......
Iofs är väl kanske inte det nåt som är unikt just för mig.., har ju förstått ,när jag läst andra bloggar och på forumen, att det är lätt att bli lite "instabil" efter en operation.....
Jag ska väl vara glad som i det stora hela mår bra förutom sådana här "dippar" som jag har idag....

Viktnedgången går långsamt och jag blir less på alla som frågar:
"Hur mycket har du gått ner....?"
Har ont i magen, förmodligen beror det på att jag inte varit på toaletten sedan i fredags.....
Har provat med Laxoberal-droppar som ska vara bra vid förstoppning men det har inte funkat, får kanske öka dosen...

Idag har jag varit opererad i 3 veckor, vågen verkar stå still...
Har fortfarande inte fått "tummen ur" och börjat mäta mig.... Kanske kan vara en tröst att se om centimetrar försvinner när vågfan står still.....

Känns som om hela mitt liv kretsar runt mat och vikt för tillfället.......
Omgivningen verkar förvänta sig en sjujävla viktnedgång och till viss del gör nog jag det oxå...., det är förmodligen därför jag blir frustrerad och lessen...

Även om jag gått ner ca: 12 kilo sedan jag började med flytet innan operationen så känner jag mig fortfarande stor och annorlunda...
Jag känner inte att jag passar in...., jag känner mig utanför...
Längtar efter att få känna mig tillfreds med mig själv och att våga ta plats och stå upp för min existens....

Kommentarer
Postat av: Anna

Gumman! Ja konstigt nog så ställer man ju in sig på att allt kommer bli så bra efter operationen men det är klart att man har dippar även efter det!

Klart att du kommer gå ner även om det inte går så fort som du kanske hade förväntat dig, men säkert beror det oxå mycket på omgivningens påtryck med att fråga hela tiden, säkert av välmening men när den frågan dycker upp gång efter annan så är det klart att man lesnar!



I mogon är en ny dag och då kommer det säkert kännas bättre!

Och du- du är värdefull för den du är oavsett hur du ser ut!!!

Kram Anna

2008-06-30 @ 20:10:21
URL: http://anchalar.blogg.se/
Postat av: Jonsy

Känner igen mig! Och även fast jag VET hur jobbigt jag tyckte det var med tips och kommentarer från de som varit opererad länge - så slänger jag in precis en sådan kommentar: DET KOMMER GÅ JÄTTEBRA FÖR DIG! 3 veckor är ju ingenting! Plötsligt rasslar det till och kilona försvinner, jag L O V A R. Men jag vet precis hur skit det kan kännas. Kram, Jonsy

2008-06-30 @ 21:21:40
URL: http://jonsy.se
Postat av: Jeanette

Vikten kommer att rasa, ta det bara lugnt och låt dagen komma som den är. Rätt var det är så visar den resultat kram

2008-07-01 @ 10:24:14
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Anna

Pm:ar dig ang det rå viktop, men inte ikväll är alldeles för trött!

Hör av mig!

2008-07-01 @ 22:53:19
Postat av: Felicia6

Vet precis hur det känns. Jag har gått ner 30kg nu och det känns knappt. Jag känner mig fortfarande lika stor och tymplig fortfarande. Tråkig och allt känns bara blääigt :S

2008-07-02 @ 14:52:45
URL: http://felicia6.blogspot.com
Postat av: Anna-Maria

Nu har ju inte jag gjort min magop ännu men är väldigt påläst kring detta eftersom tankarna funnits i flera års tid.

Vad som jag tror är superviktigt är att man har någon form av samtalskontakt både före men kanske främst efter operationen eftersom det är lätt att ha för stora förhoppningar kring operationen + att det är väldigt lätt att "tappa bort sig själv" efteråt.

Erbjuds man inte samtalskontakt?

Tycker man borde det eftersom detta är en enorm omställning i ens liv och leverne....



Hoppas det snart känns bättre...och du 12 kilo är ju toppen! Kom i håg att det är mest skonsamt för ens kropp och hud etc om det går sakta...går det för fort kanske man inte hinner med...kram!

2008-07-03 @ 21:40:42
URL: http://skorpion72.blogg.se/viktresan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0