Midsommar och god mat..

Midsommar..., här hemma är det lugna gatan...
Vädret har inte varit det bästa men det hade kunnat vara värre så jag är glad att solen visat sig så pass som den gjort...

Igår så grillade vi, jag åt på en liten assiett, det blev en pytteportion med grillad kyckling, klyftpotatis, tomatsallad och tsatsiki..
Jag mixade inte maten utan tog små-små tuggor som jag tuggade ordentligt...
Det smakade gudomligt...

Till mellanmål igårkväll så åt jag "efterrätten" Halloncheesecake i glas......., det var hallon som toppades med lite vaniljyoghurt (med låg fetthalt) och lite smulor av digestivekex...
Orginalrecptet på halloncheesecaken i glas kan man hitta på arlas-sajt men jag gjorde om den lite.., precis som jag gör  med alla recept... ;-)
God efterrätt som faktiskt inte är onyttig..., jag kan rekommendera er att prova den!

Jag befarande att mitt tilltag att äta "vanlig" mat skulle kunna straffa sig....
Men jag fick inte ont i magen.., varken av den grillade maten eller efterrätten...
MUMSFILLIBABBA!



Bild: från Arla

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack så mycket för din kommentar! :) Ska lägga till dig på mina bevakningar också, riktigt intressant läsning. Om du vill ha nå tips ang designen på bloggen så fråga gärna. :)

2008-06-21 @ 22:12:39
URL: http://raventear.blogg.se/
Postat av: Anna

Kommer gärna till dig och berättar mer om du vill!

2008-06-22 @ 21:54:30
URL: http://anchalar.blogg.se/
Postat av: Anna

.....ang affärsverksamheten menar jag!

2008-06-22 @ 21:55:26
URL: http://anchalar.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Hej! hittade hit via Annas blogg. Kul att läsa om andras viktresa själv ska jag opas på onsdag.

Om jag inte blir sjuk förstås hela familjen ligger förkylda.

hej svejs A-S

2008-06-23 @ 09:52:32
Postat av: Felicia6

Hej :-)



Ja, vi hade en jättefin midsommar. God mat och god dryck och bra sällskap :)



Om du äter i lugn och ro så känner man sig som "nöjd" då man är mätt. Det är en ny känsla som ska infinna sig :) Hade du en bra midsommar?

2008-06-23 @ 12:49:44
URL: http://felicia6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0