Förbannade strejk - operationen inställd...

Japp...., här har ni ännu en som sållar sig till mängden av besvikna patienter......

Tidigare idag gladdes jag åt att det bara var 1½ dag kvar att jobba och endast några få dagar fram tills dess att jag skulle opereras...
MEN...
Strax före kl. 16:00 idag fick jag samtalet som jag fruktat ända sedan jag fick min operationstid och det dessutom tillkännagavs att vårdstrejken var på gång.....
- "..det gäller din operation den 27:e nästa vecka, den ställs in pga strejken......."

*GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH*
Jag blev så lessen, förbannad och besviken.., känslan av att falla på målsnöret......., att äntligen efter min långa kamp vara vid målet och få det beskedet, det var ungefär som om något sparkade undan benen på mig eller gav mig ett slag i magen....

Höll mig givetvis lugn och sansad under samtalet men när jag la på luren så kom tårarna forsande.....
Sedan samtalet har jag haft en stor klump i magen och tårarna brännande bakom ögonlocken...., försöker hålla god min men det är svårt när besvikelsen är så stor.....

Jag-hoppas-verkligen-att-den-där-förbannade-jävla-strejken-snart-är-över...., är-så-förbannat-less-på-den-nu...
(är DU en sjuksköterska och som stör dig på min åsikt, mitt gnäll och det jag skriver - SLUTA LÄS - för-det-är-så-här-jag-känner-just-nu)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Nej usch, jag lider med dig även om jag lider med alla sjuksköterskor. Tycker det är tragiskt att de skall behöva ställa in operationer.. Måste ju finnas annat de kan ställa in än just operationer. Fick du en ny tid ? kram

2008-05-23 @ 08:02:29
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Linda

Men usch och fy vad tråkigt för dig.. tröstkramar Men jag hoppas verkligen att du får en ny tid snart..



Kram igen...

2008-05-23 @ 10:33:55
URL: http://linda0644.blogg.se/
Postat av: Thick2thin

Jag har fått tid den 9/6, det är bara att hoppas att strejken är över tills dess....

2008-05-23 @ 21:47:47
Postat av: Karin

tack för din kommentar! =)



jo jag förstår dig och du har all rätt att vara arg, upprörd och besviken. Jag och alla mina andra operationssjuksköterskekollegor är uttagna i strejk fom den 29 maj (på torsdag alltså) på min operationsavdelning om ingenting händer, men vår klinikchef har dessutom ansökt om skyddsarbete så det är inte säkert dom kan ta ut oss ändå.



Jag stör mig inte på dina åsikter..bara så du vet..;) du skriver ju bara hur du upplever det ur ditt perspektiv liksom.



Kram

2008-05-23 @ 22:31:24
URL: http://litenbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0