Frestelse..

På mitt jobb är vi alla, någon gång i månaden, ansvariga för köket, det innebär att vi har koll på diskmaskinerna, matsalen och dukar fram (och bort) fikat...
Imorse så var det min och en kollegas tur att ta hand om köket..
Jag påbörjade att duka fram smöret, osten...... Ååååååååhhh, när jag tog fram prästosten så kände jag hur "tandvattnet" började rinna.... Jag blev sååå sugen på att skära mig en ostskiva och stoppa i munnen...
När jag kände hur frestad jag blev så ropade jag på min kollega så hon kom och tog hand om framdukningen medan jag gjorde i ordning ute i matsalen..
Frestelser finns överallt..., det gäller bara att kunna hantera dom och hitta en lösning....
Jag jobbar på min karaktär varje dag....
Hemma tittar jag knappt i kylskåpet...., jag gör allt för att inte bli sugen på något annat än mina modifast...
Sambon har varit jättegullig, han äter mest modifast medan han är hemma, känns skönt med den stöttningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0