Nedräkning till operation..

Min blogg har flyttats så det har inte blivit nåt skrivet på några dagar...
Inskrivningen gick bra, fick träffa sköterskan, kirurg och narkosläkaren, dietisten var ledig så hon pratade jag med i telefon på onsdagen...
Frågade personalen vad som hände om strejken sätter stopp för min operation, de jag träffade trodde inte att risken var så stor för det.......
Men, om det skulle bli så skulle de höra av sig via telefon eller brev... *håller tummarna att allt går vägen*
Jag försöker se optimistiskt på det och försöker övertyga mig själv att det är klart att jag kommer att opereras...

Eftersom jag skulle börja med flytande på onsdagen så var mina planer att passa på att frossa ordentligt på tisdagen...
Det som var konstigt var att det vanlig "suget" saknades...
Jag stod länge och tittade på menyerna på Mc Donalds, tillslut lyckades jag bestämma mig för en Mc Feast meny.... Lyckades få i mig hamburgaren men stripsen åt jag inte många av och cola lighten drack jag kanske hälften ur...
Hade sen tidigare bestämt med sambon att det skulle bli hämtpizza på tisdagkvällen....., samma sak hände så...
Jag var inte alls hungrig eller sugen..., min pizza blev stående fram till 21-snåret då jag åt 1/3 del av den.....
Det var precis som om hjärnan hade ställt in sig på att jag skulle börja flyta och äta annorlunda...., konstig känsla eftersom jag alltid är matglad!

Hade min första flytdag i onsdags, flyter på modifast... Det har faktisktr gått över förväntan......
Dricker fyra modifast/dag, ca: 3 liter vatten och 1-2 koppar buljong... Dessutom dricker jag ju kaffe, annars vet jag ju inte hur det skulle gå....
Igår, dvs den tredje dagen var det lite jobbigt.... Jag kände mig matt, darrig och svettades och frös om vartannat...., vet inte om det berodde på måltidsintaget men förmodligen eftersom det är sådana symptom som kan uppstå...

Idag är det bara 9 flytdagar kvar, jag har än så länge inte fuskat och jag ska göra mitt bästa för att klara flytperioden...


Kommentarer
Postat av: Jonsy

Spännande tider väntar dig! Du gör ett jättebra jobb som flyter och faktiskt tycker om Modifast - jag hade lite svårt med den. Men det smakar ju bättre än t.ex. nutrilett :) Tipsar om "Naturdiet" choklad som finns på ICA, färdigblandad. Supergod! Den kan jag köpa lite nu och då, även som opererad. Kul att du läser min blogg förresten. Nu skall jag läsa din :) Kram, Jonsy

2008-05-17 @ 12:27:53
URL: http://jonsy.se
Postat av: Anna

Va kul att läsa din blogg, jag har själv just fått min remiss skickade för en OP. Stod att det skulle ta 15månader men man kan ju säga till om vårdgarantin. Men jag skulle ju helst vilja ha i det län man bor i alla fall så man slapp åka så långt. Var bor du i Sthlm eller vad va det jag läste?? Lycka till i alla fall.. Kram Anna

2008-05-17 @ 16:19:50
URL: http://www.metrobloggen.se/lillwoodys
Postat av: Jeanette

Ahh, nu är du igång med flytandet. Vad kul! Jag var som du, jag hade ingen frossardag innan jag skulle gå på flytande, hade inte matsuget den dagen. Må så gott!

2008-05-17 @ 16:51:55
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0