Mat, mat, mat

Hemma med migrän idag igen...
SUCK!
Blir ingen ordning med ätandet sådana här dagar..., åt frukost vd 12-snåret, innan dess hade jag bara druckit kaffe och ätit en banan......, sen blev det inget vettigt ätit förrän sambon kom hem vid 17-tiden...
Ätandet fungerar bäst de dagar jag jobbar och har fasta tider..., är jag hemma så har jag en förmåga att bara flumma omkring (tittar på tv, surfar eller fixar med saker som ska göras) och glömmer därmed bort ätandet...

Har iaf rostat grönsaker ikväll..., paprika, purjolök, palsternacka, morot och vitlök med lite olivolja och flingsalt...., MUMS!
Bra att ha det gjort så har jag grönsaker fixade resten av veckan. det underlättar...

På lördag ska jag på julfest med sambon och hans jobb..., gruvar mig lite eftersom jag inte riktigt vet hur det kommer att funka med maten (vet att det är tre-rätters) men det lär väl lösa sig på nåt vis.... Blir jag dålig så är det väl bara att åka hem...

Mitt jobb ska på julbord 16 december, jag har ännu inte bestämt om jag ska följa med eller ej...
Känns meningslöst att sitta ute i skogen (det är iofs väldigt mysigt där vi ska äta men det är ute i obygden och vi åker buss dit) i flera timmar när jag förmodligen ätit upp min lilla assiette långt innan mina kollegor gått in på det varma på julbordet..
Nåja, den som lever får se..., jag har väl några dagar till på mig att fundera....

Kommentarer
Postat av: Anna

Klart att du ska med på julbord! Om det inte är så att du inte har trevligt sällskap, förstås.

Plocka ut det fina på julbordet och njut av att du inte är lika mätt och däst som de överiga efteråt, så ska jag försöka tänka när jag ska äta julbord med jobbet.

2008-11-27 @ 19:28:52
URL: http://anchalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0