På eget bevåg..

På eget bevåg har jag minskat dosen för min blodtrycksmedicin från en hel tablett till en halv...
I och med min viktnedgång upptäckte jag att jag blev mer och mer yr och insåg plötsligt att det kanske berodde på att mitt blodtryck blev på tok  för lågt..., började därför att ta bara halva tabletter för att se om yrheten blev bättre...
Ringde till vårdcentralen idag för attboka tid för medcinering och även för att se till att jag kan få börja ta B12-injektionerna och den stackars sjuksköterskan höll på att gå i taket när hon hörde vad jag hade gjort....
Ingen fara skedd men tydligen var det inte bra att ta egna intiativ sådana här gånger... *skäms*

Kommentarer
Postat av: Anna

Ajabaja! Så får du inte göra!! :) Nej men allvarligt så är det väl inte det bästa att laborera själv med sin medicin. Ring innan och rådgör nästa gång. Tur att det har gått bra iallafall!

2008-11-27 @ 19:26:28
URL: http://anchalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0