Snopet..

Förra torsdagen var jag till Sundsvalls Sjukhus, träffade bla dietisten och blev påmind om varför man ska äta enl. rekommendationerna...., och varför det är så superviktigt att dricka de två dl mjölk som de råder en till....
Det var bra att bli påmind....
Jag kände att jag kommit in i mina egna (påhittade och fungerande) rutiner och det där med mjölken har jag struntat helt och hållet i eftersom det inte passat in i mina rutiner.... Nu fick hon upp ögonen på mig och jag förstår att det är viktigt att få i mig kalciumet....
Måste väl erkänna att jag kanske inte skött mig exemplariskt men jag är iaf medveten om att jag bör dricka mjölken och jag försöker att komma ihåg det...., men det är alltför lätt att glömma bort eftersom man inte är van det...

Tyckte att jag var supersmart när jag köpte latte-mjölk, var helt övertgad att det var mjölk med latte-smak...
Min tanke var att om den smakade latte skulle det bli betydligt lättare (och givetvis godare) att få i i mig mjölken..
Döm av min förvåning när jag glad i hågen hällde upp ett glas med latte-mjölk och upptäckte att det var vit..., inte latte-färgad som jag förväntat mig.... Ännu mer förvånad blev jag när det visade sig att det inte alls smakade latte..., den smakade som en kombination mellan mjölk/grädde....
*hmmm*
Besviket läste jag på paketet och där stod det att den där mjölken var lättare att skumma osv....
Ööööh, vaaa???
Inte ett ord om att den skulle smaka latte... Jag undrar vart jag fått det ifrån....
Men, OM det skulle finnas en mjölk med latte-smak så skulle jag bli stor-konsument!!!

Kommentarer
Postat av: Felicia6

Jag dricker inte heller mjölk :S Jag får inte i mig det helt enkelt.



Klänningen är av märket Vila Clothes oh finns väl lite överallt tror jag. Jag köpte den på en affär som heter Fanny här i stan :)

2008-11-14 @ 22:02:15
URL: http://felicia6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0