Ojj, länge sen sist..

Nu var det länge sen jag skrev...
Har funderat ett tag på om jag kanske ska starta en helt ny blogg och slå ihop min privata blogg och min vikt-blogg..., då jag ännu inte lyckats fatta ett beslut så tänkte jag iaf skriva ett inlägg här och visa att jag lever...



Fyllde år i måndags...., nu har jag blivit 39 år...., ångestframkallande att inse att det bara är ett år kvar till 40.... *gulp*
Tiden kring min födelsedag brukar jag göra en form av bokslut.....,  jag ser tillbaka på året som gått ...., detta gör mig nedstämd och jag ser aldrig frameot min födelsedag..
"Bokslutet" går ut på att jag funderar över livet, åren som gått, drömmar jag haft ..., funderar över hur kommande år kommer att bli....
Blir lika snopen varje år....
Vaa??? Ska inte livet vara mer än så här...??!!??!!
Åren går med en rasande fart och snart sitter jag där på "hemmet" och ångrar allt  det som jag inte gjorde....

I helgen firande vi mig, jag hade inte inhandlat eller gjort någon tårta eftersom jag inte ens visste om det skulle dyka upp nån för att fira mig, jag bjöd gästerna på marangsviss och det gick ypperligt att äta även för mig...
Skönt att kunna unna sig godsaker emellanåt utan att bli dålig..



I tisdags var jag och sambon till Birsta Köpcentrum i Sundsvall, vi strosade, shoppade, fikade och åt...
....det var en bra dag...
Nåt som fascinerade är att PLÖTSLIGT så blev jag SEDD i butikerna..
Butiksbiträdena var väldigt trevliga och tillmötesgående...
Det var precis som om jag plötsligt var värd att se och expidera nu när jag gått ner i vikt...
Samtigt som det var fascinerande så kändes det j-kligt sorgligt....
Sorgligt att vi överviktiga känner sånt utanförskap.....

Har gått ner 23 kilo nu....
Äter skapligt men motionerar nästan inte alls...
Viktnedgången är långsamt men nu är jag är med i en stegtävling med jobbet, förhoppningsvis ska väl det göra att jag kommer ut och rör på fläsket lite grann..
Igår fick jag ihop över 12200 steg, helt sjukt, det är ju faktiskt jättebra.. *klappar mig själv på axeln*

Viktedgången har gjort att jag faktiskt kan handla på de "vanliga" klädaffärerna nu...
Det är en skön känsla att kunna gå i en kläbutik utan att "låtsas" att man är där och tittar på kläder åt någon annan.. (eftersom man vill kolla utbud och storlekar men förmodligen inte kan ha någon av storlekarna som de säljer)
Det är häftigt att gå in i en "vanlig" butik, strosa runt och sen inse att det finns kläder som skulle passa men som jag inte vill ha....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0