Shoppat...., igen!

Satan-i-gatan, .........det här med viktnedgången kan bli dyrt... ;-)
Har nog banne mig handlat mer kläder de senaste två månaderna än vad jag gjort det senaste åren..., Nää, kanske inte senaste åren men definitift det senaste året...

I onsdags åkte jag och två jobbarkompisar till Birsta, där tillbringade vi hela dagen med att surra, skratta och shoppa...
Hade sett framemot trippen eftersom jag tänkt inhandla lite nya kläder.., igen...
Ville passa på att handla på de afffärer som inte finns i vår (lilla) stad...
Hamnade på några butiker där jag inte hittade någonting... :-(
Alla kläder verkade vara för små och jag kände mig bedrövad...
Det kändes ju som om jag hade gått ner så pass mycket så jag skulle slippa vara tvungen handla på avdelningarna med större storlekar men när jag inte hittade nåt så kändes det som om jag trots allt fortfarande var för stoooooor för att  kunna ha "vanliga" storlekar... :-(
Vi gick på Gina Tricot, där har jag knappt orkar gå in de senaste åren eftersom det ändå inte funnits nåt jag kunnat ha...
Jag minglade runt lite och hittade faktiskt en tunika som jag föll för..., och som dessutom verkade finnas i "humana" storlekar...
Provade tunikan påhejad av mina kollegor.....
Döm av min förvåning när XLarge var för stor, Large var inte heller bra...  Medium var storleken som passade mig bäst men det satt ändå inte helt hundra....
*hmm*
En av mina observanta kollegor hade sett Gina Tricot-reklamen och konstaterade snabbt att jag behövde ett brett skärp i midjan för bättre passform.... för det hade hon minsann sett på reklamen...
(men, haaalllllååå...., tjejerna i reklamen ser inte ut som mig....)
NEEEJ! Aldrig! Holy macaroni, hur skulle jag se ut med skärp i den (obefintliga) midjan...
Jag vägrade först men gav vika för deras tjat..... 
Döm av min förvåning, igen, då det faktiskt såg rätt ok ut....

Fram med visa-kortet och gick stolt därifrån med en kasse..., första kassen för dagen.... ;-)

Efter Gina Tricot besöket fick jag upp ångan....., efter att ha inhandlat tunikan och skärpet så fick shopping-djävulen greppet om mig.....
Köpte dessutom bla jeans på Cubus och snygga skinn-stövlar som nästan går upp till knäna..

Jisses, vilken känsla det var att äntligen kunna köpa saker jag vill ha och inte bara få nöja mig med det som finns och som sitter hyfsat....

Känns som om det här med viktnedgången blir dyrt eftersom shopping-sinnet har väckts till liv.........., det är ju en himla tur att mitt matkonto är desto billigare....

PS Jag köpte faktiskt en tröja till sambon också....., som plåster på såren för att jag spenderat så mycket på mig själv.....

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag var också och tokshoppade i Birsta förra helgen :-)



Dyrt blir det...

2008-09-13 @ 16:13:58
URL: http://www.marimba.se
Postat av: Anna

Åh, vad roligt det låter, kan knappt vänta tills jag är där!

Ha det bäst!

2008-09-13 @ 16:19:22
URL: http://anchalar.blogg.se/
Postat av: viktopererad

Kan bara instämma i det roliga att handla kläder:-) och dyrt blir det....för när man precis har fått ihop en garderob igen är alltför stort igen.Men jag älskar att det är så och är tacksam för möjligheterna som operationen gett.



Jag köpte mig också ett par snygga svarta,knähöga stövlar häromdagen förresten:-))

2008-09-13 @ 21:43:52
URL: http://viktopererad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0