Beslutsångest..

Jag har beslutsångest...
Har jag tidigare nämnt att jag har svårt att få till måltidsorningen när jag jobbar sent och har sovmorgon eller är ledig..
Tanken har tidigare funnits att jag trots arbetstiden eller ledigheten skall kliva uppt tidigt för att hålla måltidsordningen precis som de dagar då jag jobbar "vanliga" pass, dvs 8-16:30....
Jag känner mig själv och vet att jag är inte speciellt alert på mornarna, därför har detta inte skett en enda gång sen jag tänkte tanken första gången..

På mitt jobb har vi en form av önskeschema, jag brukar välja 1-2 pass i veckan då jag jobbar sent, för då får jag både möjligheten till sovmorgon och "egen tid" på förmiddagen då sambon alltsomoftast är på jobbet..
(sambon får dessutom egen tid på kvällen då jag jobbar)
Att kvällsjobb dessutom ger lite klirr i kassan för att det är obekväm tid är en bonus..
MEN; jag har ju som sagt upptäckt att mitt ätande blir lidande och hattigt de dagar jag jobbar sent..

Nu är det dags att lägga schema igen...., minns inte om det gäller för april eller maj...
Men, nu har jag beslutsångest om jag kanske bara ska välja att jobba dagpass, detta för att varje dag få samma rutiner och måltidsordning...
För mitt ätande vore det toppen..., fast då blir jag ju av med sovmornarna..
Fast, å andra sidan så kanske jag inte är lika trött då jag kliver upp samma tid varje dag..

HmMmmm..
Får nog fortsätta fundera ett tag till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0