"Är huvudet dumt får kroppen lida"

Har klarat mig från magsjukan.. *peppar-peppar-ta-i-trä*
(haha, extra kul att skriva så när jag blivit rekommenderade att äta vitpepparkorn)

MEN; jag borde banne mig få smisk...
Ibland har jag så mycket dumheter för mig..
Häromnatten så jobbade sambon och det var lögn-i-helevete för mig att sova, jag var vaken HELA natten...
Det innebar att det blev en del skåpätande...., det sker av ren (o-)vana när jag är sömnlös, förmodligen ett sjukt beteende som sitter kvar sen "förr i tiden", dvs innan operationen..
Sambon kom hem vid 6-snåret, gick och la sig och jag lyckades somna till och sov mellan 7-8:30
Som tur var somnade jag ju ovaggade igårkväll..., vilket innebar att jag sov hårt, alltför hårt..
Kymigheten och migränen kom som ett brev på posten idag...
Däckade i eftermiddag och tjejmiddagen jag var bjuden på avbokades.. :-(
Sambon åkte iväg till en kompis för att ta en öl... (skulle tro att det blir mer än en..... *s*)
Eftersom jag sovit i stort ett hela eftermiddagen och kvällen så var jag hungrig som en varg när jag klev upp.., var dessutom enormt sötsugen och det är en kombination som inte går speciellt bra ihop...
Letade mig igenom frysen och hittade en glasslåda......, frestelsen blev för stor och min "middag" blev glass, chokladsås och en kopp kaffe....
Ni kan ju ana hur jag mådde efter det..
Huvvaligen!!!!
Talesättet "Är huvudet dumt får kroppen lida" stämmer verkligen i detta fall...
Vilken jäkla dumskalle jag är...

Har givetvis ett sjujäkla dåligt samvete över att ha fallit tillbaka i mitt impulshandlande och skåp-äteriet, även om det bara var tillfälligt!
Nåja, imorgon är det en ny dag!!

Kommentarer
Postat av: Emo

Glass är gott!

Konstigt nog så har jag inga problem att äta varken godis, kaffebröd eller annat onyttigt. Det är egentligen ganska synd, eftersom det då är stor risk att "ramla tillbaka i sitt gamla beteende".



Ser att du mår ganska gott trots frestelser ibland. Ha en riktigt trevlig tisdag!

2009-03-10 @ 06:24:50
URL: http://www.marimba.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0