Ovetande omgivning

Idag när jag hade lunch satt vi ett gäng kollegor vid samma bord i lunchrummet...
Jag har ju i min enfald trott att i stort sett ALLA på arbetsplatsen vet om att jag gjort en viktoperation men idag fick jag bekräftat att förmdoligen så är det nog inte allmänt känt....
En manlig kollega var ironisk och påtalade min "stora" portion, undrade om jag verkligen blev mätt på den...
Han trodde att jag valt att äta en liten portion på lunchen och en större portion mat när jag kommer hem...
Jag svarade honom att mina portioner alltid är mellan 1,5-2 dl stora...
Han undrade om jag blev mätt och sa sen: "Ojjj, då måste du ha gått ner en massa......, hur mycket har du egentligen gått ner?"
Jag svarade att jag gått ner 31 kilo sedan i juni, han blev väldigt imponerad och tyckte att jag sulle börja äta "vanligt" så att jag inte försvann helt....
Han började prata om att han gått ner 5 kilo och att han inte riktigt vet hur han skall bära sig åt nu när viktnedgången har stannat.., undrade om jag hade några råd till honom......
*öhh*

Iofs så är ju vi överviktiga de bästa bantarna som finns.... Vi vet ju ALLT om bantningsmetoder men problemet är ju att lyckas gå ner och bibehålla vikten....

När jag kom tillbaka på min plats kommer min kompis förbi och vi surrar om samtalet i lunchrummet...
Vi kom då fram till att den manlige arbetskamraten förmodligen inte har en aning om att jag opererat mig och att han tror att jag "bantar"..
När jag tänker efter så är det fler än han som frågar mig om bantar och träningstips...
De tror nog att min viktnedgång beror på diet och att jag börjat träna... Det är tom en kvinnlig kollega som börjat ha lika små matlådor som mig, hon går nog på samma "diet" som jag....
Snopet bara att hon kommer att bli sjuuuuukt hungrig av dom där småportionerna medan jag är nöjd med mina portioner och måste hålla måltidsordningen för att mig mätt... (men det har nog inte hon förstått ännu)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0