Näringsbrist??

Var ledig mellandagarna mellan jul och nyår och dagen innan nyårsafton så kände jag att det var på gång....
Fick en envis förkylning och däckade på nyårsdagen.. , förmodligen var det den här j-kla influensan som drabbar var och varannan i dessa förkylningstider....
Var till läkaren förra fredagen och blev sjukskriven ytterligare en vecka för återhämtning...
(med ett förflutet med en sjukskrivning för utbrändhet och depression har jag förstått att krafterna är begränsade.. , vilket också läkaren poängterade...)
Jag har kännt mig lite bättre i förkylningen de senaste dagarna men tog ändå tillfället att vila upp mig ordentligt...., jag har varit fruktansvärt seg och trött och har sovit en hel del.....

Har funderat över varför jag är så trött och har inte riktigt kunna sätta fingret på det...
Visst har jag förstått att förkylningen har inverkan på orken men häromkvällen så frågade en kompis om det inte kunde bero på näringsbrist.....
Började fundera på hur mathållningen fungerat de senaste veckorna, dvs sen jag gick på julledighet och konstaterade att det varit en KATASTROF!! Jag har absolut inte ätit som jag borde...., det har varit mycket småätande och fikande och det som slunkit in i munnen har förmodligen inte varit speciellt näringsrikt...
*skäms som en hund men försöker lära av mina misstag*
Det kan ju faktiskt vara så att  tröttheten är en kombination av näringsbrist och sviter efter förkylningen....

Inser vikten av att hålla mathållningen och måltidsordningen, att det är viktigt att äta näringsrikt mat i rätt mänd.., för annars mår jag inte bra i längden..
Kanske var det bra att få denna väckarklocka (även om det kanske enbart beror på förkylningen)
Snart är det måndag igen, sjukskrivningen är över och de vanliga rutinerna med vardag och jobb kommer igång igen..
*åter till ekorrhjulet där min tid byts mot pengar*
Men, den här gången känns vardagen mer välkommen än i vanliga fall...


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan bara tala om att jag har levt likadant över helgerna som du, känns ju inte så bra med tanke på att man ju genomgått denna op och att man då behöver hålla sin kost och måltidsordning! Men nu är det vardag igen och då blir det ju lite bättre rutiner.

Jag äter av Double X och det funkar jättebra, tar även 2 omega kapslar, B-vitamin och en extra järn. Blir en stor och härlig kompott men jag känner ganska snart om jag inte tar framför allt Double X vilken skillnad det blir i kroppen, är mycket piggare när jag äter den.

2009-01-18 @ 13:24:00
URL: http://anchalar.blogg.se/
Postat av: Anna

Måste ju fråga- kommer ni på wes 7-8 feb?

Vore ju kul att få ett ansikte på dig!

2009-01-18 @ 13:31:49
URL: http://anchalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0