Dåligt humör och hungrig..

Idag har det varit en tuff dag...., har varit ovanligt hungrig..
När jag jobbar "vanligt" dagpass mellan 8-16:30 så funkar inte modifast-ätandet så bra för mig..., jag hinner bli huuuuungrig...
En vanlig dag blir det att jag äter modifast kl. 9, 12, 15, 19........., blir på tok för hungrig framåt kvällen..., brukar ta en kopp buljong...
Är jag för hungrig kan jag inte somna... :-(
Jag dricker säkerligen 3,5 liter vatten/dag för att bli "mätt"...

Fördelen när jag jobbar sena pass är att jag sover längre och börjar äta senare, hela måltidsordningen blir senarelagd och det funkar bättre nu när jag enbart äter fyra modifast/dagen..., vore ju annat om jag åt mellanmål...


Känns drygt för tillfället, jag har 13 flytdagar kvar tills ev. operation
Sambon har varit jättesnäll och stöttat mig, även han har ätit modifast till viss del...
MEN, ikväll så lagade han mat, korv och makaroner...
Mumsfillibabba, jag hade kunnat döda för en tugga!
Eftersom jag var extra hungrig idag så var det ju bara att konstatera att det var fel dag att ha riktig mat i närheten...
Att vara hungrig och känna matoset och se han äta var ren tortyr....
*gaaaah*
Har varit på dåligt humör hela kvällen pga det..


Dessutom så har jag följt vårdstrejken med spänning idag...., fick nån fix idé om att IDAG skulle vårdsrejken lösa sig.....
Fick en orealistisk (mycket orealistiskt) tanke att OM strejken mot förmodan löste sig så kanske jag kunde ringa sjukhuset och höra om jag trots allt inte ska opas imorgon..
Men, ingen strejk är löst och egentligen inser jag väl innerst inne att chansen att bli opad imorgon var likamed noll...
Ibland så fattar jag inte VAD som rör sig i min skalle...., men det är väl så att "hoppet är det sista som överger en...."


Kommentarer
Postat av: http://lindalosliv.blogg.se

Håll ut, det är värt den sen =)!!

Tack för kommentaren, kul att man kan insperera =)

tack!!kram på dig!

2008-05-28 @ 01:07:51
Postat av: D M

Nu är strejken över och jag hoppas du får din operation nu... Jag håller tummarna för dig! Själv väntar jag på en operation till hösten som nu antagligen oxå är förskjuten, men känner att din situation är värre! Kämpa på nu, snart är det din tur!!!

2008-05-28 @ 19:06:39
Postat av: Thick2thin

lindalosliv.blogg.se: Jag håller ut och nu vet jag ju att det kommer att ske....



D M: Nu SKA JAG HA min operation... ;-) den 9/6 är det dags.... Håller tummarna att du inte ska behöva vänta så länge på din...

2008-05-28 @ 21:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0