Bästa tipset..

Har tidigare nämnt att jag har problem att få i mig den mjölk som rekommenderas eftersom jag har svårt att dricka mjölken "som den är" då den inte dricks till maten...
Gjorde ju misstaget att köpa lattemjölk ihopp om att den skulle smaka latte...., tji fick jag...., den var ju menad att använda till kaffet då man gjorde kaffe latte och hade ingen smak... :-(

Fick ett tips av en jobbarkompis att det finns sugrör med smak...,  sugröret "Sipahh".
Det lät som ett skämt men efter att ha letat på nätet så såg jag att det faktiskt var på riktigt....
Har sprungit runt som en idiot på våra affärer och frågat efter sugrören men givetvis så fanns de inte i någon av våra välsorterade livsmedelsbutiker.... :-(
Mjölkdrickandet har blivit lidande....
MEN, igårkväll gjorde jag en revolutionerande upptäckt på Milkos sida där de tipsade om olika mellanmål..
Där fanns tipset om att man kunde blanda safr med mjölk istället för vatten...
Igårkväll så tog jag lite funlight-saft och blandade med mjölken och det blev jättegott...., smakade som milkshake fast det blev givetvis inte samma krämiga konsistens....
Den vanan kan jag definitivt vänja mig med.....!!!!!!!! Kanske kan jag lyckas få i mig den rekommenderade mjölkmängden trots allt...

Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag tror jag har nåt sånt där sugrör hemma för Emil köpte dem men de smakar bara konstigt och konstgjort. Då tror jag att du hellre ska testa med lite osötad oboy. Men saft i mjölken, skär sig inte det?

2009-01-13 @ 00:05:30
Postat av: Thick2thin

Nä, det är det som var så fascinerande, att saften inte skar sig..

Vet inte om det funkar med alla sorters saft med fun lighten funkade det utomordentligt med..

Värt att prova..

2009-01-13 @ 09:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0